Menu Zamknij

Doświadczenie kinowe osiągane przy oszałamiającej prędkości. Szczegółowe, teksturowane modele 3D gotowe do eksportu do tworzenia treści i narzędzi artystycznych.

TOM i RealityCapture

TOM to zintegrowana instalacja taneczno-kamerowa, która zostanie zaprezentowana jako odwzorowana 3D projekcja wizualna i dźwiękowa.

Projekt zgromadzi najnowocześniejszą technologię w filmach, animacjach, mapowaniu projekcji i projektowaniu dźwięku, aby stworzyć wciągający świat choreograficzny, w którym zamieszka bohaterka i pochłonie publiczność. Wilkie wystąpi w pracy obok młodszej wersji siebie, granej przez jego siostrzeńca.

Na zlecenie i współprodukcja Sadler’s Wells., Na zamówienie Pavilion Dance South West, wspierane ze środków publicznych przez National Lottery przez Arts Council England, przy dodatkowym wsparciu z Unicorn Theatre, Hive House London, Theatre Bristol i Keir Moffatt Web Design . Badania i rozwój wspierane przez Sadler’s Wells New Wave Associate Program i Lakeside Arts Centre, Nottingham. Wilkie Branson jest New Wave Associate Sadler’s Wells wspieranym przez Esmèe Fairbairn Foundation.

„W tej emocjonującej choreografii i cyfrowym świecie wykonujemy codzienne dojazdy do TOM, gdy stara się przypomnieć sobie, jak wyglądało życie chłopca i jak stał się teraz mężczyzną. Umieszczona w głębi lądu między cywilizowanym światem a dzikim TOM opowiada historię podróży jednego człowieka, aby odkryć na nowo, kim naprawdę jest”.

Pomysł

Projekt Tom rozpoczął jako zlecenie od Sadler’s Wells w Londynie, gdzie Wilkie jest współpracującym choreografem. Chodziło o to, aby stworzyć koncert na żywo z wykonawcą w przestrzeni gry z trzema siatkami w górę / w połowie i na dole sceny, dając rodzaj pół-3D świata bez potrzeby używania okularów lub czegokolwiek.

Praca, oparta na uniwersalnych tematach zawartych w osobistych doświadczeniach Wilkie, będzie kwestionować: co porzucamy, tracimy i chowamy w drodze do dorosłości? Co z utratą niewinności i jaźni, gdy te tożsamości są zastępowane sfabrykowanymi warstwami nowej postaci? A gdzie zaczynają się i przestają istnieć te równoległe tożsamości?

Modelarstwo

Wszystkie prezentowane modele zostały utworzone ręcznie przez Wilkie. Opierają się one na scenorysie do filmu, z referencyjnymi zdjęciami, które zostały zebrane, aby dać mu coś do pracy. Budowa rzeczywistych modeli różni się znacznie w zależności od tego, co to jest. Krajobrazy wiejskie zostały wykonane z warstwowego polistyrenu, który został następnie wyrzeźbiony za pomocą narzędzi z gorącego drutu, a następnie pokryty powłoką ochronną umożliwiającą dodanie farby i tekstury. Wreszcie można je malować i dodawać rozproszone materiały, takie jak małe skały i roślinność. Budowanie większości krajobrazów trwało około jednego dnia, a kolejne malowanie i wykończenie.

 

Natomiast bardziej miejskie środowiska, takie jak pociągi i stacje metra, są dużo bardziej czasochłonne. Każdy z nich składa się z przybliżonych projektów ekstrapolowanych ze zdjęć za pomocą programu Photoshop. Są one następnie wykonane głównie z folii z tworzywa sztucznego (PVC), drewna balsy i innych rodzajów materiałów arkuszowych. Wszystkie są sklejone i zakończone narzędziami do modelowania, aby stworzyć na nich więcej szczegółów. Ze względu na bardziej precyzyjną naturę modeli i poziom szczegółowości, które były bardzo powolne. Na przykład odcinki wagonów pociągowych trwały około 2 tygodni.

 

Fotogrametria

Jeśli chodzi o fotogrametrię, zastosowano prostą platformę, która zasadniczo składa się z małego zautomatyzowanego gramofonu, na którym siedzą modele, pięciu ciągłych świateł fotograficznych i podświetlanego białego tła.

Kamera jest zamontowana na wysięgniku, więc po każdym obrocie gramofonu można go szybko przenieść na inną wysokość lub kąt, aby uzyskać pokrycie modelu. Zautomatyzowana migawka aparatu pozwala mu nadal budować nowe modele podczas skanowania, tylko co kilka minut musi powrócić do platformy, aby przesunąć pozycję kamery. Największym wyzwaniem w tym procesie jest próba uzyskania dostatecznej ilości światła w modelu, aby zapewnić minimalne cienie, ale także w celu uzyskania wystarczająco szybkiego czasu otwarcia migawki, aby uniknąć rozmycia ruchu z gramofonu, przy jednoczesnym zachowaniu możliwie najniższej czułości ISO i apertury wokół 11 (aby zachować ostrość i uniknąć zniekształceń i lepiej uchwycić rekonstrukcję rzeczywistości).

Na zlecenie i współprodukcja Sadler’s Wells., Na zamówienie Pavilion Dance South West, wspierane ze środków publicznych przez National Lottery przez Arts Council England, przy dodatkowym wsparciu z Unicorn Theatre, Hive House London, Theatre Bristol i Keir Moffatt Web Design . Badania i rozwój wspierane przez Sadler’s Wells New Wave Associate Program i Lakeside Arts Centre, Nottingham. Wilkie Branson jest New Wave Associate Sadler’s Wells wspieranym przez Esmèe Fairbairn Foundation.

Liczba obrazów do model różni się w zależności od złożoności samego modelu, ale także poziomu szczegółowości potrzebnego ostatecznie w ostatecznym zasobie 3D. Mały, prosty model, który będzie postrzegany jedynie jako element tła, zazwyczaj będzie zawierał około 400–600 obrazów z najbardziej złożonymi modelami przechwyconymi, aż do 2500 obrazów na model.

Przepływ pracy

Po zrekonstruowaniu i teksturowaniu modeli generowana jest uproszczona wersja modeli niskopolisyjnych i eksportowana za pomocą wysokiej siatki, a wszystko to z poziomu RealityCapture. Użycie Xnormal i Knald, normalnych, ambientowych okluzji i map wypukłości może być następnie wypalone z wysokiej siatki, tak że końcowy składnik low poly może być użyty w oprogramowaniu 3D z zachowaniem wysokiego poziomu szczegółowości.

Dlaczego RealityCapture?

„Decyzja o użyciu RealityCapture była oczywista, biorąc pod uwagę poziom szczegółowości i szybkość, z jaką potrzebowałem modeli do odwrócenia. Po pierwsze, przy skanowaniu ponad stu modeli nie ma innego dostępnego programu, który mógłby przetworzyć tę liczbę modeli w dostępnym mi czasie. Ponadto poziom jakości skanów jest również jednym z najlepszych w każdym z obecnie dostępnych programów fotogrametrii, co jest godne uwagi, biorąc pod uwagę względną szybkość rekonstrukcji. Celem ręcznego tworzenia modeli tylko w celu przekształcenia ich w zasoby 3D jest próba uchwycenia ich organicznej, ręcznie wykonanej natury, co byłoby trudne do osiągnięcia, gdyby miały być modelowane bezpośrednio w 3D, ale także zależałyby od obieg pracy fotogrametrii, który może uchwycić najdrobniejsze szczegóły tej organicznej jakości.”

Projekt zostanie zaprezentowany w Bournemouth UK latem 2018 r., A premiera będzie częścią dużej imprezy w studniach Sadlera jesienią 2018

O Wilkie Branson

Wilkie Branson (http://www.wilkiebranson.net/) jest interdyscyplinarnym artystą tańca i filmowcem. Samouk zarówno w tańcu, jak iw filmie, które stanowią główny przedmiot jego pracy, korzenie jego praktyki tkwią w B-boyingu. Styl tańca Wilkie rozwinął się w wyjątkową fuzję, której sercem jest ekspresja, dostępność i uczciwość. Otrzymał stypendium Arts Foundation Choreographic Fellowship w 2012 roku, a ostatnio otrzymał kilka nagród za swoją najnowszą animację taneczną, Little Dreams. Wilkie jest także artystą współpracującym z New Wave w Sadler’s Wells.

TOM Workflow RnD od Wilkie Branson na Vimeo.

Na zlecenie i współprodukcja Sadler’s Wells., Na zamówienie Pavilion Dance South West, wspierane ze środków publicznych przez National Lottery przez Arts Council England, przy dodatkowym wsparciu z Unicorn Theatre, Hive House London, Theatre Bristol i Keir Moffatt Web Design . Badania i rozwój wspierane przez Sadler’s Wells New Wave Associate Program i Lakeside Arts Centre, Nottingham. Wilkie Branson jest New Wave Associate Sadler’s Wells wspieranym przez Esmèe Fairbairn Foundation.

Sztuka VFX i fotogrametria

Odkryj świat artystów VFX, gdzie fotogrametria jest ważnym narzędziem i częścią procesu modelowania 3D. W tym artykule Paul Braddock, jako profesjonalny artysta VFX, dzieli się z nami swoimi największymi wskazówkami i know-how.

W swojej osobistej pracy Paweł tworzy stworzenia, które pozwalają nam wejść w świat naszej wyobraźni i zobaczyć, gdzie żyją te małe chrząszcze, jak walczą z wrogami, lub są po prostu tajemnicze jak Megapomponia Mortem Caput, cykada z czaszką na plecach.

[Źródlo: Paul Braddock]

 

[Źródło: Paul Braddock]